SIHAT CERGAS

badan cergas banyak duit

Soy Protein Dengan Air Soya Bazar Ramadan Beza Sangat

Soy Protein Dengan Air Soya Bazar Ramadan Beza Sangat

Korang minum air soya apa?
Kak Soffi minum air soya Shaklee (ESP)

Eleh asyik-asyik Shaklee, air soya kat bazar ramadhan tu pun berlambak, murah pulak tu.

Mungkin ada yg fikir macam tu kan 😁.

Korang tau tak yg dekat bazar tu tak sama tau dengan ESP Shaklee. Air SOYA dengan PROTEIN SOYA adalah TIDAK SAMA.

Memang ler 2-2 pun mai dari sumber soya tapi protein soya ni adalah hasil dari proses pengekstrakan.

Air soya semua boleh buatkan. rebus,blend & tapis tapi nak dapatkan protein soya susah dan perlukan teknik, proses yang betul.

Kaedah yang paling kerap digunakan adalah pengekstrakan alkohol walaupun kaedah ini menyebabkan kebanyakan kehilangan isoflavon soya. Membasuh menggunakan alkohol akan memusnahkan kandungan isoflavones sehingga 88% tau.

Isoflavones ni penting untuk mengurangkan risiko kanser payudara, prostat, paru-paru dan usus. Isoflavones juga penting untuk seimbangkan hormon dan meningkatkan jisim tulang.

Ini lah SPECIAL nya protein Shaklee dimana Shaklee dah lebih 50 tahun memisahkan soya dengan pengekstrakan air sejuk.

Kenapa ESP mahal dibandingkan dengan air kotak soya tu?

ofcos la sebab hasilnya pun berbeza. Proses nak hasilkan ESP tak sama langsung dengan air soya sebab ESP bukan air soya. Ianya soy protein.

Nak dapatkan Soy Protein ESP? wassap Kak Soffi noo. Bersahur dgn ESP memang ohsem sgt tau.

www.wassap.my/60134505852

Leave a Reply