SIHAT CERGAS

badan cergas banyak duit

Dilema Perempuan ABC , Boleh Ke Dapat Pahala Puasa ?

Dilema Perempuan ABC , Boleh Ke Dapat Pahala Puasa ?

Sedih ke perempuan/mak-mak yang ABC tu? Opss..tunggu dulu..jom baca ni..

Kwn2 perempuan yg ABC tu jgn sedih2 pulak sbb tak dpt puasa, tak dpt solat terawih, tak dpt tadarus al-Quran..kononnya tak dpt lah kumpul pahala byk mcm org yg berpuasa.
.
Sebenarnya, perempuan yg ABC terutamanya ibu2 sgt banyak pahalanya.. apa taknya, walaupun tak dpt puasa, tapi ibu2 lah yg sibuk siapkan juadah berbuka untuk anak2 dan suami. Besar ganjarannya tau sesiapa yang menyediakan juadah berbuka untuk org puasa.. šŸ˜
.
Lagi.. walau tak puasa, ibu2 juga lah menjadi org pertama yg bangun awal utk siapkan sahur utk seisi rumah. Sedangkan dia bukannya boleh puasa pun..tetap jgk bangun sahur walau kdg2 makan sikit je tp yg penting juadah bersahur anak2 tetap tersedia.
.
Lagi..apa yg blh perempuan yg ABC buat? Blh je bc terjemahan al-Quran dan berzikir pada masa2 terluang tu..so jgnlah rasa sedih tgk org lain dah puasa 4 hari tp empunya diri sehari pun tak puasa lagi.šŸ˜ŽšŸ˜ŽšŸ˜

Leave a Reply