SIHAT CERGAS

badan cergas banyak duit

Bagaimana VIVIX Boleh Bantu Pesakit Kencing Manis ?

Bagaimana VIVIX Boleh Bantu Pesakit Kencing Manis ?

Bagaimana Vivix blh bantu pesakit kencing manis?

Nak tau cara Vivix atasi diabetes kita kena tahu dulu mcm mana diabetes tu blh berlaku.

Secara ringkasnyer bila kita makan, makanan kita ni akan diserap oleh usus kecil, dan kemudiannya ditukar kepada glukos masuk ke dlm salur darah.

Bila ada jer glukos dlm darah, automatically pankreas akan mengeluarkan insulin, so insulin ni pulak akan bertindak sebagai kunci kepada membran sel bagi membenarkan glukos tersebut ditukarkan kepada tenaga utk keperluan badan kita.

Berbeza bagi pesakit diabetes, organ pankreas tak dpt nk hasilkan insulin secukupnya atau insulin yg dikeluarkan tidak dpt bertindak seperti biasa ( rintangan insulin)..jadinya glukos tadi tak dpt nk masuk dlm sel utk digunakan. Akibatnya kadar gula dlm drh jd tinggi.

Sebab tu kita tgk org yg ada kencing manis mudah letih jer kan, sebab glukos yg ada dlm bdn x dpt ditukar jd tenaga.

Apa Vivix boleh buat nak bantu atasi kencing manis ?

Dalam vivix terdapat kandungan resveretrol. Resveretrol adalah ibu kepada segala antioksidan dan ia dapat memperbaiki masalah rintangan insulin.Bila rintangan dan kerosakan ini dapat diperbaiki, gula dalam darah akan stabil.

Dengan Vivix,Polifenol yg ada dlm anggur Muscadine juga akn melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dlm darah, jd ni dpt elak pegumpulan gula yg tinggi dlm darah.

Polifenol Anthocyanins dlm Vivix jgk dpt bantu baiki penglihatan dan sembuhkan luka dgn cepat.

Paling penting Vivix dpt mengelak pesakit kencing manis mengalami komplikasi yg lebih serius dgn mencegah pembentukan protein AGE ( Advanced Glycation End Product).

Apa komplikasi akibat kencing manis?

Atherosclerosis, darah tinggi, jantug, stroke, kerosakan Neuropathy (saraf), Retinopathy, buah pinggang dan byk lagi.

Memang takut bila tgk kesan kencing manis ni dlm kehidupan kita.

Satu pesan saya, masa muda ni lah kita kena beringat utk pilih gaya hidup yg sihat dan didik anak2 kita jugak kesedaran dlm memilih pemakanan yg sihat.

Bukannya mudah bila kita sakit dan perlu harapkan org utk jaga kita. Apatah lagi bila sakit ni, emosi kita mudah tersentuh. Kadang2 kita mungkin melukakan hati org yg kita syg tanpa kita sedari begitu juga mereka yg menjaga kita.

Jom mulakan cara hidup yg sihat k.

www.wasap.my/60103713082
#projekdds

Leave a Reply